Zawód technika reklamy łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Tak szeroki zakres wiedzy i umiejętności umożliwia absolwentom pozyskanie ciekawej, kreatywnej, a co najważniejsze sprawiającej przyjemność pracy.
Rynek reklamy w Polsce wciąż jest w fazie rozwoju i zarówno nowo powstające jak i już istniejące firmy zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów od spraw marketingu i reklamy.
Jeśli jesteś osobą…
- kreatywną i abstrakcyjnie myślącą
- otwartą na nowe doświadczenia
- komunikatywną
- odpowiedzialną i systematyczną
- posiadającą dużą wyobraźnię
- o umiejętnościach organizacyjnych i marketingowych
- potrafisz pracować w zespole
- z uzdolnieniami plastycznymi i językowymi
- otwartą na innowacje organizacyjno-techniczne i technologiczne
wybierz zawód TECHNIK REKLAMY!
Nauczymy Cię:
- oceniania skuteczności i efektywności kampanii reklamowej
- obsługi programów graficznych
- tworzenia elementów identyfikacyjnych firm i produktów – znaki graficzne, logotypy
- tworzenia tekstów reklamowych, sloganów, scenariuszy reklam
- organizacji sesji fotograficznych
- współpracy z klientami i innymi firmami
- sporządzania budżetu kampanii reklamowej
- pozyskiwania informacji o aktualnych trendach na rynku
- języka obcego stosowanego w marketingu
- organizacji stanowiska zgodnie z zasadami ergonomii
- kierowania zespołem pracowników
- sporządzania niezbędnej dokumentacji w reklamie
- projektowania reklamy wizualnej
- myślenia marketingowego i tego, jak działać na dzisiejszym rynku pracy.
Ucząc się zawodu technika reklamy oraz podchodząc do egzaminu zawodowego, zdobywasz dwie kwalifikacje:
Symbol kwalifikacji Nazwa kwalifikacji
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Po ukończeniu nauki do zawodu i zdaniu obu kwalifikacji absolwent otrzymuje dokument potwierdzający jego kwalifikacje zawodowe i może podjąć pracę w:
1. pełnoprofilowych i specjalistycznych agencjach reklamowych jako:
- agent reklamowy – pracownik działu obsługi klienta
- pracownik zespołu do spraw obsługi zlecenia – account manager
- pracownik działu kreatywnego
- autor tekstów i sloganów – copywriter
- projektant grafiki – art designer
- pracownik działu produkcyjnego
- pracownik działu planowania publikacji
- pracownik działu badań rynkowych
- pracownik działu mediów – media planner
2. działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych jako:
- specjalista ds. reklamy
- specjalista ds. marketingu
- specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej- public relations
3. biurach ogłoszeń środków masowego przekazu jako:
- pracownik biura reklamy
- akwizytor